Beschrijving
Teun van de Keuken boeken
Ondernemer en programmamaker Teun van de Keuken op jouw event
Teun van de Keuken (1971) is een Nederlands journalist, programmamaker en initiatiefnemer van het bekende chocolademerk Tony’s Chocolonely.
Hij wordt bekend bij het grote publiek als verslaggever van het NTR-televisieprogramma ‘Keuringsdienst van Waarde’. Hierin wordt al seizoenen lang een inkijk geboden in de wondere wereld van de voedselindustrie.
Vanuit dit programma is het idee voor Tony’s Chocolonely ontstaan, de slaafvrije chocolade waarvan Teun de naamgever en initiatiefnemer is. Door de oprichting hiervan weet hij veel over Fair Trade en slavernij op cacaoplantages.
Ook maakte Teun programma’s als ‘De Slag om de Klerewereld’, een undercover documentaireserie over de gang van zaken in de kledingindustrie, ‘De Slag om Europa’ en ‘De Slag om Nederland’.
Teun heeft een wekelijkse column in de Volkskrant, en schreef eerder voor Het Parool. Bij het schrijven van zijn columns stelt hij actuele maatschappelijke kwesties aan de kaak. Daarnaast is hij auteur van drie boeken: van een roman over de schrijnende ongelijkheid in de maatschappij eind jaren zeventig tot ‘De Supermarkt Survivalgids’: keuzes maken in de supermarkt waar veel misleidingen op de loer liggen.
Sinds januari 2019 is hij elke zondag te zien bij ‘De Monitor’, een onderzoeksjournalistiek programma bij de KRO-NCRV.
Teun van de Keuken boeken als spreker en dagvoorzitter
In het hele land treedt Teun van de Keulen op als spreker. Hij is een goed voorbeeld van een geslaagd ondernemer die out of the box denkt. Met zijn lezingen over bijvoorbeeld maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft hij al menig mens geënthousiasmeerd en gemotiveerd.
Teun van de Keuken boeken voor jouw evenement? Deze journalist en programmamaker boek je bij Talent Talks. Neem contact met ons op voor meer informatie.