Skip links

Tips en tricks om een LinkedIn professional te worden

Tips en tricks om een LinkedIn professional te worden

LinkedIn geeft jou de mogelijkheid om jezelf online professioneel te presenteren. Jezelf ‘verkopen’ aan de hand van Social Media is populair én nuttig. Net een sollicitatie achter de rug? Reken er maar op dat je wordt gecheckt op dit  professionele platform. Hoe presenteer je jezelf op de juiste manier en hoe zorg je ervoor dat mensen niet om je heen kunnen? Ruim 7,3 miljoen Nederlanders zijn te vinden op LinkedIn, zó spring jij er tussen uit.

LinkedIn tips en tricks

Wees up to date: Nieuwe baan? Werk je LinkedIn bij. Ook vrijwilligerstaken zijn van belang! Vertel over de cursussen en workshop die je hebt gedaan. Zorg dat je de relevante informatie steeds bijwerkt. Zo geeft LinkedIn een goed beeld weer van wat jij op dit moment aan het doen bent.

Juiste connecties: Ga op zoek naar wie voor jou relevant is en voor wie jij relevant kunt zijn. De juiste connecties kunnen je, net als in real life, een hoop opleveren. Filter connecties die voor jou niet (meer) interessant zijn.

Zorg voor goede content op jouw profiel: Natuurlijk is het leuk om het afstuderen van je nichtje te delen, maar is het content die voor jou iets doet? Vraag jezelf af of het jou iets opbrengt om een bijdrage te delen. Zo niet, houd het dan bij een ‘like’.

Laat jezelf zien: Zorg voor een actuele duidelijke foto. Maak hier ook gebruik van als omslagfoto, het liefst een goede ‘actiefoto’.

Word lid van groepen: Zet groepen strategisch in. Ben jij markeer? Word lid van speciale groepen voor Marketing professionals. Hier wordt nuttige informatie uitgewisseld, interessante bijdrages gedeeld en het is een goede manier om connecties te maken binnen jouw werkveld.

Come to the point: Zorg voor een duidelijke, beknopte headline en samenvatting. Gebruik geen overbodige woorden en informatie. Maak met je headline met steekwoorden duidelijk wat je doet en licht dit vervolgens toe in een krachtige samenvatting.

Gebruik keywords: Maak gebruik van de keywords. Voeg 1-3 keywords toe die jou en je functie goed omschrijven/ van toepassing zijn. Zo word je gemakkelijker gevonden in zoekopdrachten.

Vraag om aanbevelingen: Wees niet bang om mensen te vragen om een aanbeveling of om iets over jou te schrijven. Maak hierbij gebruik van (eerdere) werkgevers, mensen met wie je hebt samengewerkt, collega’s, klanten, medestudenten etc.

Spreker of dagvoorzitter binnen het thema Online boeken?

Bij Talent Talks vind je sprekers en dagvoorzitters met expertise op het gebied van online content. Neem contact met ons op voor meer informatie.

 

Bron: New Sales Company